Retouren


Particulieren

Als u als particulier bij ons bestelt kunt u altijd zonder opgaaf van reden uw artikel terugsturen. Bultus.com gebruikt voor consumenten de wet “koop op afstand”. De maximale termijn voor een retour is 14 dagen na aflevering op het door u opgegeven adres in de bestelling. U kunt de retour bij ons aanmelden via het retourformulier, dit bevordert een snelle afhandeling. Als er geen aparte financiële afspraken met u zijn gemaakt ontvangt u na ontvangst van de goederen bij Bultus binnen 10 werkdagen uw creditnota. De kosten van het terugsturen van de producten zijn voor de klant.

U kunt uw retourpakket bijvoorbeeld bij PostNL aanbieden. PostNL rekent de volgende tarieven:
Tot 10 kg, formaat tot 100x50x50cm kost ongeveer € 7,- euro
Tot 30 kg, formaat tot 175x78x58cm kost ongeveer € 15,- euro.
Verder zijn alle afwijkende formaten en gewichten palletzendingen. Het pallettarief bij PostNL is ongeveer € 50,-.

Zakelijke klanten

Wanneer u als zakelijke klant een artikel wilt retourneren geldt de regeling 'koop op afstand' niet voor u. Deze is alleen voor particulieren. Wilt u toch wat retourneren, dan kunt u dit uiterlijk binnen 14 dagen na levering bij ons aanmelden via een compleet ingevuld retourformulier. Na ontvangst van dit formulier zal de klantenservice uw retouraanvraag beoordelen. De klantenservice zal na beoordeling van uw aanvraag u per e-mail melden of uw aanvraag is goedgekeurd. Als de klantenservice uw aanvraag heeft goedgekeurd en wij hebben het artikel goed ontvangen in ons magazijn, krijgt u het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen gecrediteerd. Bultus.com hanteert tussen de 6 en 12% magazijn-  en handelingskosten (afhankelijk van de staat) voor goederen met een minimale retourwaarde van 50 euro excl. BTW. De kosten voor het retourtransport zijn voor uzelf.

Voorwaarden

De artikelen moeten ongebruikt en in de originele, onbeschreven, onbeschadigde verpakkingen ontvangen worden. Als er een houdbaarheidsdatum op het product zit moet deze nog minstens 1 maand geldig zijn.

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

  • Softwarepakketten, computer hardware, printers, postzegels, kassa's, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling verbroken of de verpakking geopend is, of die geïnstalleerd of geregistreerd zijn.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals oordopjes, in-ear-headsets, waterkokers, koffiezetapparaten (indien geopend).
  • Specials, dat wil zeggen producten die speciaal voor u gemaakt c.q. bedrukt zijn.
  • Bureaustoelen, kantoormeubilair, kantoormachines of presentatiemiddelen die op bestelling worden gefabriceerd. Dit zijn producten die zijn aangeduid met een levertijd van 5 werkdagen of langer.
  • Bestelartikelen voor onze zakelijke klanten. Dit zijn artikelen die speciaal voor u worden besteld. U herkent deze producten aan de levertijd, de aangegeven levertijd is '5 werkdagen of langer' of 'levertijd op aanvraag'.
  • Artikelen die besteld zijn uit de Outlet-koopjes door zakelijke klanten.
  • Boeketten verse bloemen, kantoorplanten en kerstgeschenken.

Het is alleen mogelijk om de originele besteleenheden (hele verpakkingen) te retourneren.

Stappenplan

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  1. Ga naar het retourfomulier door hier te klikken. Vul als onderwerp in: Retour. Vul bij commentaar uw ordernummer in en de artikelnummers van de producten die u wenst te retourneren. 
  2. U ontvangt van retouren@bultus.com een e-mail met de bevestiging van uw verzoek.
  3. U ontvangt daarna via retouren@bultus.com instructies voor de afhandeling hiervan, dit als uw aanvraag is goedgekeurd (zakelijk).
  4. Als wij uw retour ontvangen hebben wordt er binnen 10 werkdagen een creditnota opgemaakt en aan u toe gemaild.

Indien zakelijke klanten artikelen retourneren zonder akkoord van de retourafdeling mogen wij deze artikelen aan u terugsturen op kosten van de rechtmatige eigenaar zonder creditering van het factuurbedrag. Als u deze kosten niet wilt kunt u de retourartikelen ook weer op komen halen. Het is helaas niet mogelijk een artikel te ruilen voor een ander artikel.

Retourstatus

Zodra Bultus uw retourpakket ontvangen en verwerkt heeft, krijgt u van ons een melding op het e-mailadres dat gebruikt is bij de bestelling. Als de conditie van het product is zoals afgesproken in de voorwaarden zal Bultus uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst de creditfactuur aanmaken en het geld, als dat al betaald is, terugstorten op uw rekening. In sommige gevallen zullen we u benaderen om uw bankrekeningnummer te vragen voor deze terugbetaling. De retourstatus kunt u niet terugvinden in Mijn Bultus, maar u kunt deze altijd bij de klantenservice opvragen.

Beschadigd product

Is uw product beschadigd tijdens transport? Dat vinden wij vervelend om te horen. Gelukkig zijn al onze producten verzekerd tegen schade. Als u na voltooiing van onderstaand stappenplan goedkeuring heeft gekregen, krijgt u zo snel mogelijk een nieuw product toegestuurd.

  1. Maak duidelijke foto’s van de schade, vanuit verschillende hoeken. Als de schade zichtbaar is aan de ongeopende verpakking, houdt de verpakking dan gesloten. Als u de schade pas ontdekt nadat u het product uit de verpakking heeft gehaald, maak dan foto’s van het product en van de verpakking.
  2. Stuur een e-mail naar retouren@bultus.com met daarin de foto’s en uw ordernummer. Uw aanvraag wordt dan in behandeling genomen.
  3. U ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op uw aanvraag. Als uw aanvraag is geaccepteerd, krijgt u dezelfde dag nog, mits het op voorraad is, een nieuw artikel toegestuurd.

Garantie

Wanneer u bij Bultus koopt heeft u altijd recht op een goed product. Mocht een van de geleverde producten niet aan uw verwachtingen voldoen, dan zal Bultus de garantiebepalingen die in het Burgerlijk Wetboek staan tegenover u nakomen. U dient ons daarvan wel binnen een redelijke termijn op de hoogte te brengen. De redelijke termijn is hierin afhankelijk van het product en hoe vaak u het product gebruikt. Bij een product wat normaal gesproken dagelijks gebruikt wordt zal een termijn van 2 weken redelijk zijn. Bij een product wat incidenteel gebruikt wordt zal een termijn van 4 weken redelijk zijn. Na uw melding onderzoeken wij of we het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. U krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van ons terug.

Aanvullende fabrieksgarantie:

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wilt u meer informatie over deze garantie en wat deze inhoudt? Stuur ons dan een mail en wij laten u per ommegaande weten welke aanvullende garantie er is voor de desbetreffende fabrikant. Voor deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover u moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden u daarom ten alle tijde aan in het geval van het gebrek eerst contact met ons op te nemen. Op de productpagina's vindt u de eventuele fabrieksgarantie terug en wordt daar vermeld.

Stappenplan garantie en defecten:

Wilt u een artikel retourneren voor garantie? Dan vragen wij u het volgende protocol aan te houden. zodat wij uw garantieaanvraag zo soepel mogelijk kunnen behandelen:

  • Vul het garantieformulier zo compleet mogelijk in en verstuur dit naar garantie@bultus.com
  • Na ontvangst van uw garantieaanvraag ontvangt u een bevestiging per e-mail.
  • Wij nemen uw aanvraag dan per direct in behandeling.

Bultus streeft ernaar om alle garantievragen binnen 10 werkdagen op te lossen. Soms is overleg met de fabrikant nodig voor een goede afhandeling. Dan kan het dat het iets langer duurt. U wordt hier dan wel van op de hoogte gehouden via uw e-mailadres.