Bestellen

Een bestelling plaatsen

Een product bestellen bij Bultus is makkelijk. Het volgende stappenplan leidt u door het bestelproces:

Zoek via de categorieën of de zoekbalk het product dat u wenst te bestellen. Vervolgens klikt u op ''in het winkelmandje''. Herhaal dit tot u de gewenste producten bij elkaar heeft gezocht. Klik op uw winkelmandje naast de zoekbalk en controleer of de aantallen kloppen en of de juiste producten in de winkelmand staan. Als dit zo is, klik dan op ‘naar de kassa’.

Gegevens invullen

Particulier: Het handigst is om een account aan te maken. Op deze manier zet u uw gegevens in het systeem, zodat u bij een volgende bestelling niet alles opnieuw in hoeft te vullen. Als u zich liever niet registreert, kunt u ''geen account aanmaken'' aanvinken. Zo bestelt u bij Bultus zonder dat wij uw gegevens opslaan.

Zakelijk: Ook als zakelijke klant is het aanmaken van een account niet nodig. Als u regelmatig bij ons gaat bestellen is het wel verstandig om uzelf te registreren. We vragen u hier wel aanvullend een btw-nummer en KVK-nummer in te vullen. Alle gegevens in uw account zijn strikt vertrouwelijk. Afhankelijk van uw bestelgedrag kunnen wij u extra mogelijkheden en kortingen bieden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice

Uw bestelling afronden

Kies de gewenste verzend- en betaalwijze en klik op ‘bestellen’. Er is ook een mogelijkheid om uw pakket af te halen bij één van de 2800 afhaallocaties van DHL, of bij Bultus op kantoor. Kies daarvoor bij verzendmethode ‘Afhaallocatie DHL’ of ''Afhalen in Kortenhoef''. Let op: ook wanneer u kiest voor afhalen dient u het bestel- en betalingsproces af te ronden. U kunt niet contant betalen bij een DHL afhaallocatie. Dit kan wel bij ons op kantoor. Als uw bestelling en betaling zijn goedgekeurd krijgt u van ons een orderbevestiging via e-mail. Als u voor een directe betaalmethode heeft gekozen krijgt u vlak daarna ook de factuur op hetzelfde e-mailadres toegestuurd. In het geval van een uitgestelde betaalmethode krijgt u de factuur zodra uw betaling in ons systeem is verwerkt. Zodra uw bestelling verzonden wordt, krijgt u van ons de track en trace code via e-mail. Met deze gegevens kunt u het pakket volgen. Heeft u ervoor gekozen om de bestelling af te halen? Dan ontvangt u van ons een e-mail wanneer deze klaar ligt om af te halen. Wacht alstublieft op deze bevestiging.

Bestelling wijzigen of annuleren

Als u een bestelling wilt wijzigen of annuleren proberen wij u graag te helpen. Helaas kunnen wij vaak niets voor u doen, omdat uw order normaliter binnen 15 minuten verwerkt wordt. Hierna is het wijzigen van de order niet meer mogelijk. Indien u iets verkeerd heeft opgegeven kunt u contact opnemen met de klantenservice. Misschien kunnen zij nog iets voor u betekenen. Als u iets vergeten bent te bestellen is het beter om een extra order te plaatsen. Als dit voor 15.30 gebeurt, zal het in de meeste gevallen met de andere order meegeleverd worden.

Een pakket weigeren

Als het aanpassen of annuleren van uw order niet meer mogelijk is kunt u het pakket weigeren. Voor een geweigerde order krijgen wij van de transporteur kosten doorberekend die we op onze beurt weer aan u doorberekenen, dus financieel maakt het niets uit of u het pakket weigert of retour stuurt. Het scheelt u wel een ritje naar het punt waar u uw pakketje kunt aanmelden voor een retourzending. Als u het pakket weigert is het handig om dit even aan de klantenservice te melden. Dan kunnen wij het, als we het pakket retour ontvangen, zo snel mogelijk voor u afhandelen.

Verzendkosten

Verzendkosten moeten voor elke order gemaakt worden. Niet iedereen is transparant over deze kosten en verstopt deze geheel of gedeeltelijk in de productprijs. Bultus kiest ervoor om hier eerlijk over te zijn en laat de transportkosten apart zien op de order en de factuur. In elk land zijn de verzendkosten anders en daarom worden ze hier dan ook apart vermeld.

Verzendkosten Nederland

€5,95 per bestelling, ongeacht de grootte van de bestelling. Voor aparte zendingen met een zeer afwijkend formaat kunnen er meerkosten gevraagd worden. Dit is de zogenoemde volumetoeslag. Als dit aan de orde is wordt er door de klantenservice contact met u opgenomen. U betaalt slechts 1 keer verzendkosten en/of volumetoeslag per bestelling, ongeacht het aantal artikelen dat u bestelt. Alle onderdelen die wij versturen zijn standaard verzekerd tegen schade. U loopt dus geen risico als het onderdeel beschadigd raakt tijdens transport.

Afhalen:

U kunt uw bestelling ook afhalen bij ons kantoor. Aangezien wij uw order ook van het magazijn naar het kantoor moeten verzenden berekenen wij hiervoor ook verzendkosten. Het is niet mogelijk om uw bestelling op te halen bij ons magazijn. Let op: er is geen balieverkoop mogelijk. Wel is het mogelijk om de betaling cash te voldoen bij ons op kantoor. Neem daarvoor contact op met de klantenservice.

Verzendkosten België:

€5,95 per bestelling, ongeacht de grootte van de bestelling. Voor aparte zendingen met een zeer afwijkend formaat kunnen meerkosten gevraagd worden, dit is de zogenoemde volumetoeslag. Als dit aan de orde is wordt er door de klantenservice contact met u opgenomen. U betaalt slechts 1 keer verzendkosten en/of volume toeslag per bestelling, ongeacht het aantal artikelen dat u bestelt. Alle onderdelen die wij versturen zijn standaard verzekerd tegen schade. U loopt dus geen risico als het onderdeel beschadigd raakt tijdens transport.